Materiał powstał we współpracy z Pepsico
W jaki sposób producent napojów może zmieniać swoją działalność, aby stawać się bardziej zrównoważoną organizacją?
Celem naszego przedsiębiorstwa jest osiągnięcie neutralności emisyjnej do roku 2040, czyli o dekadę wcześniej, niż postulują zapisy porozumienia paryskiego. Zobowiązaliśmy się też do przyspieszenia wysiłków zmierzających do realizacji celu redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) w całym łańcuchu wartości o ponad 40 proc. w ujęciu bezwzględnym do roku 2030. Kluczowe obszary naszych działań obejmują rozwój zrównoważonego rolnictwa, stosowanie odnawialnej energii elektrycznej i wdrożenie rozwiązań transportowych opartych na pojazdach nisko- lub bezemisyjnych, ograniczenie wykorzystania ilości surowca pierwotnego i zwiększenie wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu w produkcji opakowań, a także projektowanie produktów tylko w taki sposób, aby możliwe było zminimalizowanie ich wpływu na środowisko. Wszystkie te działania na bieżąco realizujemy, a gdy tylko technologia pozwoli na kolejne usprawnienia, z pewnością z nich skorzystamy.
To efekt mody czy rzeczywistej potrzeby zmian w firmie?
Na zmiany klimatyczne nie ma szczepionki, a nasza planeta przechodzi kryzys. Musimy działać tu i teraz, ponieważ poważne efekty dokonujących się zmian klimatycznych są coraz dotkliwsze. Musimy zatem przyspieszyć wdrażanie pilnych zmian systemowych niezbędnych do rozwiązania tego zagadnienia. Działania na rzecz klimatu stanowią wyznacznik naszej działalności jako światowego lidera w produkcji żywności i napojów, a jednocześnie są siłą napędową do realizacji naszej strategii, którą nazywamy PepsiCo Positive – jej celem jest uzyskiwanie pozytywnych efektów dla planety i ludzi. Określiliśmy ambitne cele zrównoważonego rozwoju, które, choć trudne do realizacji, poprowadzą nas naprzód, ponieważ innej opcji nie ma. Nasze cele dotyczą zarówno zakładów własnych, jak i dostawców oraz współpracujących z nami rozlewni. Mówiąc najprościej: wszyscy musimy zrobić więcej.